UPSS! MUSISZ BYĆ ZALOGOWANY, ABY MÓC KORZYSTAĆ W PEŁNI Z SERWISU!
ZALOGUJ / ZAREJESTRUJ SIĘSukces horrorów Jamesa Wana, zarówno jako twórcy, jak i producenta, spowodował w ostatnich latach wysyp nowych propozycji grozy. Tani straszak, jak ten z Obecności, ma sprawić, że widz kilka razy wyskoczy z fotela lub serce mu przyspieszy, gdy na filmowym firmamencie niespodziewanie pojawi się duch, ale nie są to dobrze zaplanowane produkcje jak Obecność. Przy obecnej modzie na thrillery nie da się ukryć, że wszyscy próbują zarobić na widzu.
Podczas krótkiego wprowadzenia, w aktualnej scenie akcji pojawia się duch matki, która utopiła swoje dzieci. W momencie, gdy się obudziła i zrozumiała, co zrobiła, ogarnął ją żal i stała się nieruchomym duchem, ścigającym swoje dzieci w poszukiwaniu nowej rodziny, która zastąpiłaby jej własną, a którą znalazła. Centralną postacią filmu jest Anna, samotna matka, która jednocześnie pełni funkcję kuratora sądowego dla dzieci. Kiedy orientuje się, że jeden z jej podopiecznych dziwnie się zachowuje, postanawia się temu przyjrzeć. Każdy dowód zdaje się świadczyć o tym, że chora psychicznie matka naraża swoje dzieci na niebezpieczeństwo. La Llorona, zjawa z meksykańskiego folkloru, pod jej urokiem zginęły już dwie osoby.
Pomimo faktu, że La Llorona utopiła swoje dzieci, jedyna prawdziwa klątwa w obrazie Michaela Chavesa prześladowała uniwersum „Obecności” już na długo przed powstaniem filmu. Wyryte w kliszach przeklęte słowa nie przywołują pierwotnego zła. W annałach współczesnej historii terroru zapisały się inne podrzędne półprodukty, które powstały w wyniku precyzyjnie zorganizowanej produkcji, podobnej do tej, jaką prowadzi szatan. Zwłaszcza takie filmy jak „Zakonnica” i „Annabelle” przypominają reżyserom z Warner Bros., że błyskotliwa fabuła i wyjątkowa jakość produkcji nie są konieczne do osiągnięcia sukcesu w zagranicznym box office. Co gorsza, w La Llorona zrezygnowali z estetycznej głębi, która do tej pory była chyba jedynym ratunkiem „Obecnowersum”. Zamiast być powtórką scen z „Meltdown”, która nie ma innego celu niż nawiązanie połączenia, historia Chavesa jest odrębnym bytem od przygód Warrena i Warrena.
W najnowszym projekcie Bustamente, La Llorona, udało mu się idealnie połączyć te dwie rzeczy. Tym razem znajdujemy się na nieformalnym dworze generała Enrique Monteverde, a sprawy nabierają tempa. Kiedy kierował setkami tysięcy indiańskich cywilów i opozycjonistów, był czczony niemal jak bóstwo, podobnie jak fikcyjny generał Ratko Mladi w Aidzie, jako pan życia i śmierci. Pomimo ogromnego majątku, tego, że żona i córka nadal są w nim zakochane, a on sam ma duże gospodarstwo domowe i armię służących, jego życie zmieniło się na lepsze. Długie życie wiąże się z poważnymi i obiektywnie uciążliwymi zaburzeniami zdrowotnymi, a wiek nie różnicuje ludzi mniej lub bardziej zamożnych. Jakby ktoś nagle przejął się mordowaniem Indian i gwałtami komunistów, albo na odwrót, toczący się proces o zbrodnie wojenne jest głównym źródłem niezadowolenia.
Garcia, pracownica socjalna i jedna z klientek Anny Tate (Linda Cardellini, z Bloodline), odkrywa intrygującą sytuację i postanawia ją zbadać. Z dwoma chłopcami uwięzionymi w szafie oraz dziwnymi przedmiotami i świecami porozrzucanymi po całym domu, młodzi tracą nadzieję i zostają odebrani matce. Każde wydarzenie, które miało miejsce od czasu, gdy ponad kilka wieków temu meksykańska matka zamordowała swoich dwóch synów, miało wpływ na to wydarzenie. A teraz powraca pod postacią niepowstrzymanego ducha, który kradnie dzieci ich matkom i tylko Anna może ją tym razem powstrzymać. Z pomocą przyjdzie jej Rafael Olvera (Raymond Cruz, znany m.in. z roli Tuco w serialu Breaking Bad). Rafael Olvera, były ksiądz, ma nieco kłopotliwą pracę. Razem z dwójką dzieci Anny dołożą wszelkich starań, by jak najszybciej pozbyć się La Llorony.
Akcja rozgrywającego się w XVII wieku dramatu historycznego toczy się wokół zbrodni popełnionej przez ubogą matkę w mieście Meksyk. Anna Garcia, meksykańska pracownica opieki społecznej w Los Angeles w latach 70-tych, samotnie wychowuje dwójkę swoich dzieci po tym, jak jej mąż zginął w wypadku samochodowym. Matka Patricia Alvarez zaginęła, a Anna prowadzi śledztwo w sprawie uprowadzenia jej dwóch synów. Wkrótce potem dowiaduje się, że matka zablokowała